Tisztelt Dohánytermelő Partnerünk!
A korábban megjelent 11/2022 (III.25.), és a 25/2022 (VIII.31) AM rendelet szabályozza a 2024 évi dohánytámogatás igénylését és kifizetését. A rendeletek a támogatás összegén túl tartalmazzák azokat a részletszabályokat, melyek betartása szükséges a támogatás elnyeréséhez.
2025. január 27-én megjelent Magyar Államkincstár 5/2025 (I.27.) számú közlemény, mely tartalmazza a támogatás igénylésével kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. A közleményt az alábbi linken érhető el:
Ennek alapján az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni Önöket.
A dohánytermelőknek február 1. és 17. között a támogatás kifizetése iránti kérelmet kell benyújtania, ügyfélkapun keresztül. Mivel mindennemű kapcsolattartás elektronikus úton történik, ebből következően postai úton beküldött dokumentumokat nem fogadnak el. Amennyiben valaki így küldi be a támogatási igényt, akkor azt elutasítják, és elesik az összegtől.
Fontos, hogy a szerződések teljesítéséről kiadott elsődleges feldolgozói igazolásokat nem kell csatolni az elektronikus kifizetési kérelemhez.
Az államkincstár honlapján található elektronikus űrlapkitöltő felületen kell elkészíteni, és beküldeni a dokumentumot, melyet ügyfélkapus azonosítás útján lehet elérni. Az azonosítás után megnyílik a felület, ahol személyes és szerződéses adatokat kell megadni, illetve nyilatkozatot kell tenni néhány kérdésben. Ezek után a kész, hibátlan dokumentációt elektronikus úton be kell küldeni.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a határidő jogvesztő, azaz aki a fenti időpontig (2025.02.17-ig) a kérelmét nem nyújtja be, az utólag ezt már nem teheti meg, így elveszíti a támogatását.
Kérjük az igény benyújtásával kapcsolatban mielőbb keresse agrárkamarai tanácsadóját, illetve tájékozódjon a fenti hivatkozáson elérhető kérelemből.
Üdvözlettel, NYIDOTER KFT. ügyvezetése